Varianta ocolitoare a municipiului Beiuș a fost proiectată ca o soluție eficientă pentru a redirecționa traficul de tranzit în afara zonei urbane, reducând astfel presiunea asupra străzilor din oraș și îmbunătățind calitatea vieții locuitorilor.
Traseul centurii este proiectat pentru a minimiza impactul asupra mediului și a terenurilor agricole, în timp ce asigură o infrastructură modernă, adaptată cerințelor actuale de trafic. Proiectul cuprinde două etape, astfel etapa I, cu o lungime de 7,33 kilometri, începe din DN76, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, ocolind Beiușul la vest.
Etapa a II-a are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani și două benzi, câte una pe sens, din DN76. Noul tronson face legătura între centura Beiuș și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș.
Complexitatea este determinată de relieful care a impus construirea a 2 viaducte (de 800 și 700 de metri), a 3 pasaje supraterane (lungime totală: 230 metri) și a 2 poduri (lungime totală: 28 metri).
Șoseaua aduce multiple beneficii pentru oraș și regiune. În primul rând, reduce semnificativ traficul din centrul orașului, îmbunătățind mobilitatea și siguranța rutieră pentru locuitori și vizitatori. De asemenea, contribuie la reducerea poluării și a zgomotului, asigurând un mediu mai sănătos pentru comunitate. Pe termen lung, această infrastructură modernizată va sprijini dezvoltarea economică a zonei, facilitând transportul mărfurilor, atragerea de investiții și dezvoltarea turismului în regiunea Beiușului.